Mgr. Martina Šimková
ZŠ
|
Charakteristika
Od té doby, co paní uč. Šimková nastupila na školu, je velmi oblíbená. Už jen proto, že je mladá, hezká, hodná, milá, vtipná a hlavně spravedlivá se stala nejoblíbenější učitelkou pro většinu žáků. Díky tomu, že to není tak dávno, co sama chodila do školy se umí perfektně sžít s žáky a naším pohledem na školu. Více chápe naše chování, problémy a nálady. Není pro nás jen učitelkou, o které víme, že nás naučí potřebné učivo, ale je pro nás osobou, která nám dokáže přiblížit věci, které nepoužijeme jen v našem vzdělání ale i v životě. Vztah jako učitel a žák v jejím případě tak úplně neplatí. Je pro nás něco jako přítel, kterého posloucháme. Vzlížíme k ní a v hodinách jí dokážeme díky její povaze respektovat i bez toho aniž by jme museli.
Příhoda
Máme začátek šklního roku, před námi je pátý ročník a nový předmět chemie, v kterém už teď máme všichni strach z tabulky periodických prvků. S naší třídní učitelkou probíráme látku oddělování směsí a zrovna jsme u pojmu usazování. Když pochopíme význam tohoto slova, snažíme se společně s vyučujícím dát dohromady několik příkladů. Zvládáme to, avšak nejvyšší laťku nasadí sama učitelka se slovy: ,,děcka, asi nejjednoduší příklad usazování na kterou si vzpomenete je TURECKÁ KRÁVA´´ (pro pochopení: příklad usazování měla být TURECKÁ KÁVA,........to se stává i těm nejlepším). Samozřejmě, že plná třída puberťáků v okamžiku vybouchla smíchy a pohled na smějící se třídní je důkazem toho, že v hodinách chemie nebo tělocviku rozhodně nudné 45 minutové vyučování nehrozí a nějaké ustavičné, přehnané cpaní informací z učebnic do našich hlav ze strany téhle paní učitelky rozhodně nehrozí.