Boris Váňa
 Boris Váňa

     ZŠ Sion
     Kyjovská 550, 500 06 Hradec Králové

Charakteristika
Pan učitel Boris je třídním učitelem 7. třídy. Říká se mu "pane učiteli!, ale není jen pan učitel, ale i ředitel naší základní školy SION! Chtěli bychom ho přihlásit, protože si myslíme, že když někdy někdo něco nechápe, tak on nám s tím bez problémů poradí.

Je s ním docela i sranda. Třeba jednou, to jsem měli zrovna hodinu dějepisu, tak v naší třídě jsou dveře, které se strašně špatné zavírají (lépe napsáno: když je někdo zavře nebo s nimi třískne, tak se hned zase otevřou). Jednou tak byl ve třídě nějaký průvan, dveře se samy otevřely, pan učitel se na ně podíval a šel je jakože zavřít. Tak přišel ke dveřím, zabouchl je a nevšiml si, že se zase v tu ránu otevřely, tak nám šel zase povídat. Ale když se na ně znovu podíval, tak udělal: "Jé, ony se nezavřely", šel k nim, zabouchl je a přitom na ně koukal. Zase se otevřely, takže do nich zase strčil a takhle se to opakovalo asi desetkrát. Pak se tedy naštval a vzal je opatrně za kliku a pomalounku je zavřel a zázrak, dveře se neotevřely. V tu ránu, když už se konečně neotevřely, se celá naše šestá třída rozesmála. Potom nám konečně povídal dál a dějepis už konečně probíhal normálně bez otevírání a třískání dveří.

Jednou také, to už je docela dávno, tak nám při společném ránu, když dohrál na kytaru, tak nám něco povídal. A u toho mával rukou. Najednou spadlo trsátko na zem. Poprosil někoho, kdo seděl nejblíže u něj, tak nevím, kdo to byl, ale poprosil ho, aby mu ho podal. Ten dotyčný mu ho podal. Pan učitel povídal dál a u toho zase mával rukou. Trsátko mu zase spadlo, tak ten nejblíže u něj mu ho podal, ale ani mu ho ten dotyčný nepodal a už zase leželo na zemi a zase a zase. Tak ho strčil pod struny kytary a kytaru položil na svoje místo, a to už se celá škola popadala za břicho.

Také to bylo ještě tenhle týden, na začátku dějepisu se vždycky protahujeme a pan učitel Boris se protahoval s námi, rozmáchnul se a třísknul se plnou parou rukama do stolu (a to proto, že se protahoval v sedě). Potom se ozvalo hlasité zakřičení JÁÁÁU!!! A pak nám říkal: "No a protahovat se v sedě a bouchnout se potom do stolu raději ani nezkoušejte." V tu chvíli se celá třída rozesmála.

Příhoda
1. skupina:
Náš pan učitel Boris Váňa je velice dobrý učitel (i ředitel). Je to veliký optimista. Patří mezi sangviniky, také proto, že se snadno nadchne pro věc. A jelikož je velmi extrovertní, tak se dá s lidmi snadno do řeči. Je milý i mimo vyučování, dá se s ním povídat o úplně obyčejných věcech, ale vyslechne tě i když máš nějaký problém. Předměty, které učí nás většinou baví, protože je učí s nadšením a s vírou, že znalosti, které nám předá uplatníme i v životě. Učí nás spíše humanitní předměty (občanskou výchovu, český jazyk, dějepis, biblickou výchovu a mimo jiné i tělocvik).Snaží se nás učit hravou metodou (při hodině občas hrajeme i hry). Do této soutěže ho posíláme, jelikož nám přijde jako horký kandidát na nejlepšího učitele.
Všichni žáci a přátelé školy

2. skupina: Jednou jsme jako 8. třída s panem učitelem Borisem a paní učitelkou Denisou spali ve škole. Objednali jsem si pizzu a jakmile nám ji přivezli, tak jsem si s ní šli všichni společně sednou na trampolínu. Po té co jsem ji snědli, začali jsem hrát flašku (na úkoly). Nejdříve to padlo na našeho spolužáka (musel běhat kolem trampolíny s máváním ponožkami nad hlavou) a potom to padlo na našeho pana učitele. Měl za úkol zpívat "Skákal pes" a musel u toho skákat na trampolíně po čtyřech.
Pan učitel to s úsměvem splnil. To jsem se nasmáli… na ten den jen tak nezapomeneme.

3. skupina:
Je to optimista.
1. Na škole v přírodě v Českém ráji:
Jednou jenom naše třída jsme šli putovat do lesa. Pan učitel nám rozdal mapy. My jsme se podle mapy řídili, ale zabloudili jsem. Tak jsme tam bloudili a najednou Káťa našla, že pan učitel nám rozdal mapy z roku 1995 a od té doby se to tam změnilo. Nakonec jsme našli cestu zpátky.
2. Jednou nám pan učitel rozdal nějaké důležité testy, ale byly úplně špatně opravené. Že nejhorší byl nejlepší a naopak. Nakonec se to dozvěděli o rodiče. A řešilo se to na rodičáku…
3. Občas nám zapomene dát domácí úkoly. Což nám nevadí :-) (on má totiž hlavu děravou, jak nám sám říká, tak se nedivte)
4. Jako malý se chtěl stát velkým komunistou :-), ale potom samozřejmě zjistil, že je to špatný.
5. Ostatní učitelé mu říkají "Bordo" nebo "Borisi"

4. skupina:
Jeden z příběhů, který jsme zažili s panem učitelem Borisem se stal, když jsme jako sedmáci přespávali ve škole. K večeři jsem si objednali pizzu a najedli jsem se. Potom jsme hráli různé hry, doku se nesetmělo. Pana učitele napadlo si zahrát schovávanou po celé budově školy ve tmě. A začala zábava. Když pykaly holky, šli jsem si s ním půjčit kostru z kabinetu (pomůcka na biologii) v životní velikosti. Byl to výborný nápad pana učitele. Postavili jsem ji do dveří kudy holky probíhaly a šli jsem se schovat. Za chvíli už jsme slyšeli jen hlasitý jekot. Po schovávané jsem si pustili film. To už ale pan učitel odešel a velení převzala paní učitelka.