Mgr. Jana Šonková
 Mgr. Jana Šonková

     ZŠ a MŠ Borerk
     U Školky 195, 373 67 Borek

Charakteristika
Naše paní učitelka je naše třídní již čtvrtým rokem. Od první třídy se o nás stará jako maminka. I když ji občas zlobíme, snaží se vždy všechno vyřešit v klidu a pohodě. I k notorickym zlobičům si našla cestu, jak je ukáznit a přimět k práci. Je k nám hrozně hodná, ale důrazná a důsledná. Při vyučování si stále vymýšlí nějaké zajímavé způsoby jak nás látku naučit. Je to škola hrou. Například při angličtině slovíčka nebiflujeme, ale hrajeme si na koberci různé hry a tak se slovíčka učíme.

Hodně se nám věnuje i při mimoškolní činnosti. Trvale vede keramický kroužek, do kterého vedle dětí zapojuje i rodiče. Pořádá společné keramické dílny, na kterých s rodiči vytváříme dle vlastních námětů keramické výrobky. Tak již vznikla spousta domovních zamení a čísel spousta figurek, slánek, hrníčků, andělů a čertů a mnoho dalších výrobků. I keramický znak naší školy na školní chodbě je jeím dílem. Jezdíme se s ní dívat i do různých dílen, například na výrobu keramiky a na výrobu skla, kde jsme si mohli sami vyfouknout skleněnou ozdobu a navinout skleněný korálek.

Paní učitelka velice dobře zpívá a hraje na kytaru. Vždyť také hrála v kapele. To všechno uplatňuje i na nás. Zpíváme nejen ve třídě, ale chodíme zpívat i na meziškolní soutěže a veřejná vystoupení, jako například na rozsvěcení Vánočního stromku v obci. Naši třídu rovněž připravuje na divadelní vystoupení na školní akademii.

Je sportovně založená, moc dobře plave a na plaveckém výcviku v rámci školy v přírodě nám byla vzorem. Velice rádi s ní jezdíme na lyže a na školy v přírodě.
Vždy pro nás má připravený zajímavý program a soutěže. Dokáže do nich zapojit i notorické lenochy. Na těchto akcích vždy zpíváme, skládáme si písničky a hrajeme různé hry a soutěže, které vymýšlí. To se nám moc líbí. O prázdninách vede dětský tábor.
Přestože je vdaná a má také svého malého chlapečka, věnuje nám spoustu času, když s námi v týdnu po škole jezdí na výlety, které s některým z rodičů organizuje.
Kdokoliv z nás má nějaký problém, může za ní kdykoliv přijít a poradit se s ní. Nikdy nás nezradí a vždy si vše nechá pro sebe. Snaží se řešit naše problémy i s rodiči na třídních schůzkách a při osobních pohovorech. Spolu s rodiči a s námi se zůčastnila i školní brigády, kterou organizoval pan ředitel a na které jsme krášlili naší školu. I ona přivezla svoji rodinu a natírali a čistili s námi. Nakonec vše ozdobila barevnými nátěry.

Nepíše nám poznámky, ale vždy vše řeší přímo s provinilci ve škole a to se nám líbí. Naše paní učitelka je chytrá, hodně toho ví a ráda nám o všem povídá, a to i na výletech. Je otevřená, veselá a rázná, je úpřimná a důsledná.
Máme ji rádi a rádi k ní do naší hezké školy chodíme. Myslíme si, že nám všechny děti mohou naši paní učitelku závidět. Přáli bychm jím, aby i ony měly takovou učitelku a tolik si s ní užily.

Příhoda
S naší paní učitelkou si užíváme hodně věcí, třeba spaní ve škole, pobyt na farmě, lyžování,výlety, školu v přírodě,... Opravdu veselá příhoda se stala, když jsme jeli na Šumavu.

Jednou jsme s paní učitelkou jeli o víkendu na výlet na Šumavu. Jela celá třída. Jeli jsme do lesů na túru. Bylo veliké teplo, ale protože pršelo na zemi byly louže a půda byla rozmočená a mokrá. A tak se stalo, že paní učitelka se otočila a šla pozadu aby nám dělala dirigenta písničky, kterou jsme si zpívali. Šla, šla pozadu, zakopla o kámen a spadla na zem.
Nejdříve jsme se lekli, že se paní učitelce něco stalo. Když jsme ale zjistili, že se jí nic nestalo,že si jen hodně namočila kalhoty od mokré půdy, začali jsme se smát. A paní učitelka se své nehodě smála s námi.
Naštěstí měla náhradní kalhoty a tak se převlékla do suchých. A co s těmi mokrými? Vzali jsme klacek, který ležel u cesty, na něj jsme provázkem přivázali mokré kalhoty. A dál jsme šlapali a zpívali pod naší "vlajkou".
Tuto příhodu jsme si vybrali proto, že se nám líbí, že i paní učitelka se zasměje své vlastní smůle a udělá z ní legraci pro celou třídu.

Na naší paní učitelce se nám libí také to, že pořádá i akce pro celá naše rodiny. Jedním příkladem je to, že pozvala naše rodiče na rodičovské keramické tvoření.
Bylo to před koncem školního roku v první ale i ve druhé třídě.Rodiče dostali úkol vytvořit pro nás, jejich děti, keramický dárek k vysvědčení.Rodičům se to velmi líbilo.
Vzájemně se poznali, mohli si popovídat a dozvědět se o sobě i o nás něco víc. Užili si legraci. A pro nás přichystali krásné keramické překvapení.
Dnes už chodíme tvořit společně mamky, tátové, my i naši sourozenci.